Informacja o agencie ubezpieczeniowym
Zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń („Ustawa”) informujemy, że Powiatowy Bank Spółdzielczy w Sokołowie Podlaskim jest agentem ubezpieczeniowym, działającym pod firmą:
Powiatowy Bank Spółdzielczy w Sokołowie Podlaskim
ul. Wolności 48
08-300 Sokołów Podlaski
WPIS DO REJESTRU AGENTÓW UBEZPIECZENIOWYCH
- Agent jest agentem ubezpieczeniowym w rozumieniu Ustawy.
- Agent prowadzi działalność agencyjną na podstawie wpisu do Rejestru Pośredników Ubezpieczeniowych (dalej: RPU) prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego i na podstawie udzielonych pełnomocnictw wykonuje czynności agencyjne jako Agent Ubezpieczeniowy pod numerem 11190031/A.
- RPU jest dostępny pod adresem internetowym: https://rpu.knf.gov.pl/search/agent/.
- Sposób wyszukania Agenta podany jest pod wyżej wymienionym adresem strony internetowej.
ZAKŁADY UBEZPIECZEŃ W IMIENIU I NA RZECZ KTÓRYCH AGENT WYKONUJE CZYNNOŚCI AGENCYJNE:
- Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. z siedzibą w Warszawie
- Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. z siedzibą w Warszawie
- Prévoir-Vie Groupe S.A. z siedzibą w Paryżu Oddział w Polsce
- InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Vienna Insurance Groupe z siedzibą w Warszawie.
Bank jako Agent posiada, wydane przez powyższe zakłady ubezpieczeń, pełnomocnictwa do wykonywania czynności agencyjne w ich imieniu. Udostępnia je klientowi, przed pierwszą czynnością dystrybucji ubezpieczeń.
INFORMACJA O CHARAKTERZE WYNAGRODZENIA AGENTA
Agent w związku z wykonywaną przez niego działalnością agencyjną otrzymuje wynagrodzenie w formie prowizji uwzględnionej w składce ubezpieczeniowej oraz może otrzymywać dozwolone przepisami prawa i postanowieniami rekomendacji nadzorczych innego rodzaju korzyści finansowe lub niefinansowe.
POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE I POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
Klienci mają możliwość złożenia reklamacji, wniesienia skargi oraz pozasądowego rozwiązywania sporów. Szczegółowe zasady dotyczące składania reklamacji dostępne są na stronie internetowej Banku oraz zostały uregulowane w Ogólnych/Szczególnych Warunkach Ubezpieczenia. Spór między Klientem a Bankiem może być zakończony w drodze pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporów między Klientem a Bankiem jako podmiotem rynku finansowego, zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowymi i o Funduszu Edukacji Finansowej. Istnieje również możliwość złożenia skargi na działalność Banku do właściwych organów, w tym do Komisji Nadzoru Finansowego lub Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
DODATKOWE INFORMACJE O AGENCIE, KTÓRYCH PODANIE JEST WYMAGANE PRZEZ USTAWĘ O DYSTRYBUCJI UBEZPIECZEŃ
Bank jako Agent ubezpieczeniowy informuje, że
- wykonuje czynności agencyjne za pośrednictwem osób, posiadających wydane przez Bank imienne upoważnienia, które okazują klientowi przed pierwszą czynnością dystrybucji ubezpieczeń i na każde żądanie, w placówkach Banku;
- nie posiada akcji ani udziałów wymienionych powyżej zakładów ubezpieczeń uprawniających do co najmniej 10% głosów na walnym zgromadzeniu, jak również zakłady ubezpieczeń, z którymi Bank zawarł umowy agencyjne nie posiadają udziałów Banku, uprawniających do co najmniej 10% głosów na walnym zgromadzeniu (Zebraniu Przedstawicieli Banku);
- jest zobowiązany: